본문 바로가기

공부하는 징뉴/영어

전화영어 숙제 : What do you think are some good manners?

하...매너..ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ어렵당 오늘 어려웡 ㅠ_ㅠ 머라하지 음..

 

매너는 다른사람을 배려하는 것이다. 특히 나는 안전에 관련한 매너들이 중요하다고 생각한다. 요즘 나는 운전을 전보다 많이하는 편인데, 나는 아주 초보운전이라서 매너를 지키지 않는 운전자들을 만나면 너무 무섭다. 깜빡이도 안키고 훅들어오는사람들, 터널 안에서 차선변경하는 사람들 등등 초보운전인 나에게는 사고의 위험으로 번질 수 있는 행동을 하는사람들이 너무많다. 그리고 내가 초보운전이라고 써붙인걸 보고도 차선변경할때 비켜주지 않는다! 양보하는 마음도 좋은 매너라고 생각한다. 

 

Manners are consideration for other people. Especially, I think manners about safety is very important. Nowadays I drive more often than before. It's so scary for me when I met a drivers = drivers who have a bad manners because I'm a very very very novice driver. There are too many people who do those things that will be able to cause accidents to a novice driver like me. Such as come in front of me so sudden without any turn signal, and change lanes in the tunnel, and so on. And when I change lanes, they never slow down even they see my novice driver's sign!! I think it is one of the good manners to make concessions.

 

왜 a 를 갑자기 갖다 붙였을까? ㅋㅋㅋ그래도 한군데 밖에안틀렸다!!(왜냐면 파파고의 도움을 받았다..휴)

영어는너모 어려워어어어엉ㅇ